Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Underskrifter - slagtedyrs velfærd
Forfatter: 
Dato:  08-01-2005 21:44
Foreningen Sleipner er igang med en underskriftindsamling;

"I protest over EU´s nyligt vedtagne forordning om Dyretransporter, hvor dyrene kan transporteres i op til 24 timer, uden hvile og foder, og uden pladshensyn."

Yderligere oplysninger kan rekvireres ved at sende mig en besked i beskedcenteret, med sin mail adresse, så sender jeg Sleipner's pressemeddelelse og en blanket man kan skrive sin underskrift på. Blanketten skal udskrives, og sendes til adressen på blanketten INDEN 21. JANUAR 2005!!!

Håber på så stor opbakning som muligt, da der er dyr der har brug for vores hjælp.
På forhånd tak!
/Louise

-søger job nær Maribo hvis du kan hjælpe så læs venligst min præsentation


Dyreværnsloven
0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen dog?
Forfatter: 
Dato:  08-01-2005 21:53
jeg troede sørme at sleipner var død og borte.


mvh PiaR
quantum in me fuit.



Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd
 
 nej, det kan de vist ikke være
Forfatter: 
Dato:  08-01-2005 21:56
*gg*

Er ikke selv medlem, men videreformidler et godt budskab.

Interesseret i en mail?
/Louise

-søger job nær Maribo hvis du kan hjælpe så læs venligst min præsentation


Dyreværnsloven
0
0
Svar på denne tråd
 
 er der virkeligt ingen hestefolk???
Forfatter: 
Dato:  10-01-2005 23:27
-der vil skrive under på at heste og andre slagtedyr i DK får bedre vilkår???
Jeg havde virkeligt regnet med en massiv strøm af beskeder til mit beskedcenter... Men er da godt skuffet! Troede da virkeligt at HER var der mennesker der brød sig om dyr og ville hjælpe!

Må jeg spørge alle jer der kigger hvorfor I ikke henvender jer? Har I allerede skrevet under? Eller bryder I jer ikke om at skrive jeres mail adresse til mig? Eller hvorfor er der ingen der henvender sig?

Jeg ville blive glad for et praj om hvad jeg gør forkert!
/Louise

-søger job nær Maribo hvis du kan hjælpe så læs venligst min præsentation


Dyreværnsloven
Underskriftindsamling til sikring af slagtedyrs velfærd (inkl. heste)
0
0
Svar på denne tråd
 
 rettelse
Forfatter: 
Dato:  10-01-2005 23:28
undskyld; jeg skrev kun "vilkår" - der skulle naturligvis have stået "vilkår under transport til slagterier"
/Louise

-søger job nær Maribo hvis du kan hjælpe så læs venligst min præsentation


Dyreværnsloven
Underskriftindsamling til sikring af slagtedyrs velfærd (inkl. heste)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  12-01-2005 14:31
Hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg folk har opgivet omkring de dyretransporter og dyrevelfærd generelt...
Der bliver samlet underskrifter til alt muligt (har skrevet under og har selv samlet underskrifter), men til ingen verdens nytte, dem der virkelig kan gøre noget, er fløjtne ligeglad med dyrerne...
Jeg væmmes når jeg tænker på hvordan vi behandler vores slagtedyr i DK, og hvor mange dyr der vanrøgtes hvor man ikke kan gøre en dyt, fordi de diverse dyreværnsforeninger er værdiløse...
Ja, nu kan I komme med al jeres prædiken om at DB, ADR og HV er effektive, NUL, de gange jeg skulle bruge dem, så er der alt muligt i vejen så det ikke kan lade sig gøre, DB plejer dog at sende en kredsformand ud, ja tak, en der ikke aner hvordan en hest ser ud...
Nej, jeg støtter ikke flere dyreværnsorganisationer, vi dyrevenner må klare det selv. Jeg var i Odense da vores alles kære BALU var vanrøgtet, og jeg var med i KBH og samle underskrifter ind til forbud om dyres**, og jeg tager gerne med hvis der opstår mere...

Den der ler sidst - er langsomst i opfattelsen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forskellen
Forfatter: 
Dato:  12-01-2005 14:57
Det, der virkelig ville gøre en forskel, er hvis folk holdt op med at købe 5 kyllinger for 100,- eller svinekød til 12,95 pr. kg. Eller hvis danskerne begyndte at spise hest. Så var der ingen grund til at sende dyr ud på lange rejser. Men det kan jo åbenbart godt betale sig.

Der er jo en grund til at kødet er billigt. Dyrene, det sad på, har ikke haft det godt.

Så alle jer dyrevenner: Tag og køb kød, I ved hvor kommer fra, OGSÅ SELVOM DET KOSTER MERE.

Jeg giver ærligt talt ikke nogetsomhelst for de dyrevenner, der protesterer for dyrevelfærden, og bagefter går i Bilka og køber billigt kød. Det er sgu dobbeltmoralsk.

Og ja - min egen sti er ren. Vi producerer selv ALT kød. Alle dyr går i store indhegninger, alle i løsdrift, både høns, kaniner og får. Det er 5 år siden vi sidst har købt kød i supermarkedet.

Men se om nogen vil købe kød af os? - nææhhh, det er for ulækkert. Tænk sig - vi slagter dyret selv!!! Uden stress, uden transport ADDDDWRRR!!! JA, man kan sør´me ikke undgå at opdage, at kød kommer fra rigtige dyr med store brune øjne.....FØJ!

Et par hundrede underskrifter BATTER INGENTING. Det eneste, "transportørerne" forstår, er penge.

...det var så en af mine ynglingsaversioner....

Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gerne Louise
Forfatter: 
Dato:  12-01-2005 15:07
Jeg vil meget gerne skrive under - sender dig besked.

Har ikke set tråden før nu.

en underskrift er sgu det mindste...
De bedste hilsner
Christel

Medlem af F.F.G.B.H
Foreningen for gakkede baghave heste...

Husk HN-Træf august 2005

Hn-træf 2005
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilføjelse til Gittes indlæg
Forfatter: 
Dato:  12-01-2005 15:19
Jeg spiser skam hestekød og det smager udemærket, og har det også fint med at netop den hest jeg spiser undgik en tur til Italien, det kan varmt anbefales...

Ja, jeg køber også kød i supermarkederne, men kun dansk slagtede dyr som har haft det godt...

Den der ler sidst - er langsomst i opfattelsen

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider