Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Amager Ponyklub/Rideskole
Forfatter: 
Dato:  03-10-2004 19:56
Hej!

Jeg søger billeder fra Amager Ponyklub/Rideskole, idet jeg laver et arkiv over alle de heste der har været der.

OGså billeder af de heste der er blevet solgt fra APK/ARS til nye steder. Vi vil gerne se hvor de endte.

Jeg vil også gerne høre fra dig der har haft tilknytning til stedet. Sammen kan vi skrive hele stedets historie. Hvornår præcis åbnede stedet osv.

Her er nogle af de heste der har været der gennem tiderne:

Abelone
Aladdin
Amanda
Aske
Amigo
Ascot
Asterix

Badedyret/Flomse
Basse
Bell Boy (Bakkegårdens Bell Boy)
Benjii
Bitten
Blackie
Bonnie
Boogie
Buller
Butterfly

Casio
Chamberlain
Chessi
Cho-Gun
Coco

Decoy
Derby
Diba (Faradiba)
Dixi Boy
Dixie 1
Dixie 2
Don Louis (Louis)
Donna
Duval 1
Duval 2

Effect
Eiko
Emily

Felix
Fernando
Filur
Fleur (Josephine)
Fonzie 1
Fonzie 2
Frida

Gaia (Fantessa)
Galantha
Gefion
Gilbert
Gipsy
Gizmo
Grog
Gunnar

Hazy (Frederiksminde Hazy Champ)
Hero
Hugo Boss

Ibrahim
Iron

James
Jet
Joey
Josefine (Debbie)
Jupiter

Karat
Kenzo
Kiwi
Knold

Lady
Latino
Lillemand
Littleman
Lucky (Miss Lucky Star)
Lucky Rocky
Lurifax

Marcus
Mathilde
Max
Mickey
Miranda
Moldow
Moonlight
Musti

Nicole (Tattersalls Nicole)
Ningo
Nuggi

Obelix
Odin
Orkan

Pan
Paula
Paxi
Pensionisten (Playboy)
Pimpernel
Pitanja
Playboy
Prins

Romano (Søbos Roman)
Rumle
Ruska

Sascha
Sebastian (Sebastian Krogslund)
Sherry
Silver
Smirnoff
Sorte
Sorteper
Sofia
Surprise

Tascha
Thor
Tongo
Tot
Trold

Unik
Unique

Vicki
Victor
Viva

Zar
Zarko
Zacho
Zofus
Zoro (Castor OX)

Kan du flere navne på heste der har været på APK/ARS? Skriv dem til mig!


Med venlig hilsen
Lise Rohden


Se min dejlige parthest, Bernando, på min præsentation!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Flere navne....
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 10:29
Hej Lise!
Jeg gik selv på Amager Ponyklub. Det må have været i ca. 1980 eller deromkring. Elskede det sted :-)!!Dit projekt om "stedets historie" lyder rigtig spændende!! Jeg har ikke umiddelbart nogle billeder...men jeg kan tilføje nogle navne på ponyer/heste som stod der i samme periode som nogle af dem du har nævnt: Blackie, Filur og Grog m.v. De navne jeg husker er:
Comet
Dolo
Ekko
Herkules
Joke
Olga
Queen

De sidste jeg red på da jeg gik der var Iron og Donna. Suk! Hvor jeg savner den tid. Brugte uendelig mange timer dernede... Det skar i hjertet da de rev den ned!

KH

Malene Kirchheiner
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nostalgi
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 21:15
Jeg startede på Amager Ponyklub i starten af 1986, så det er nogle år siden. Kan også huske flere af de heste/ponyer du nævner.
Kan huske, at jeg var passer til Moldow.
Sig til, hvis du er interesseret i nogle billeder af de gamle "krikker".
Jeg kan ikke komme i tanke om nogle navne du har glemt.

Vh. Anette
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ligger inde med en del billeder
Forfatter: 
Dato:  09-10-2004 23:30
Hej Lise,

Jeg har en del billeder liggende, som du naturligvis kan anvende. De er fra perioden 1978 - 1999.

Mvh. Sanne
<
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vedr. salg af hestene
Forfatter: 
Dato:  09-10-2004 23:44
Hej Lise,

Når I for alvor påbegynder skrivearbejdet, kan du/i eventuelt kontakte de daværende købere, hvis de da ellers er til at finde:

Erik Clausens datter købte Joke i ca. 1980, og han var opstaldet i Kongelunden.

Jannie Andersen købte Herkules, som blev opstaldet i TSR ca. 1980.

Pia S. købte Olga ca. 1980, og var ligeledes opstaldet i TSR. Jeg tror faktisk, at Pia fortsat har hest her, men dog ikke Olga.

Camilla Mau købte Dolo i ca. 1982, stod på det tidligere stutteri Heine.

Elisabeth Pallesgaard købte Queen, og muligvis er Elisabeth fortsat i besiddelse af hende. Jeg tror, at hun blev solgt midt i 80´erne.

Igennem mange år gjorde Mariann Rinum en enorm indsats i klubben både som instruktør men ligeledes som socialt samlingspunkt for både ryttere og forældre, måske kan hun hjælpe med yderligere oplysninger.


Mvh. Sanne
<
0
0
Svar på denne tråd
 
 skriver så videre
Forfatter: 
Dato:  08-03-2005 15:40
jaah jeg gik også på amagerrideskole, også kaldet ars, for de ældre hed den amagerponyklub og kaldet apk

kunne godt tænke mig at høre fra nogen som kender eller har redet på nogen af disse heste(hvis der er nogen der ejer nogen af dem, må i meget gerne skrive)
billeder er meget velkommne,
har skrevet videre på lise rohdens indlæg

Her er nogle af de heste der har været der gennem tiderne:

Abelone
Aladdin
Amanda
Aske
Amigo
Ascot
Asterix

Badedyret/Flomse
Basse
Bell Boy (Bakkegårdens Bell Boy)
Benjii
Bitten
Blackie
Bonnie
Boogie
Buller
Butterfly

Casio(halvbror med zoro)
Chamberlain
Chessi
Cho-Gun
Coco

Decoy
Derby
Diba (Faradiba)
Dixi Boy
Dixie 1
Dixie 2
Don Louis (Louis)
Donna
Duval 1
Duval 2

Effect
Eiko
Emily

Felix
Fernando
Filur
Fleur (Josephine)
Fonzie 1
Fonzie 2
Frida

Gaia (Fantessa)
Galantha
Gefion
Gilbert
Gipsy
Gizmo
Grog
Gunnar

Hazy (Frederiksminde Hazy Champ)
Hero
Hugo Boss

Ibrahim
Iron
indian

James
Jet
Joey
Josefine (Debbie)
Jupiter

Karat
Kenzo
Kiwi
Knold

Lady
Latino
Lillemand
Littleman
Lucky (Miss Lucky Star)
Lucky Rocky
Lurifax

Marcus
Mathilde
Max
Mickey
Miranda
Moldow
Moonlight
Musti

Nicole (Tattersalls Nicole)
Ningo
Nuggi
napoleon

Obelix
Odin
Orkan

Pan
Paula
Paxi
Pensionisten (Playboy)
Pimpernel
Pitanja
Playboy
Prins

Romano (Søbos Roman)
Rumle
Ruska

Sascha
Sebastian (Sebastian Krogslund)
Sherry
Silver
Smirnoff
Sorte
Sorteper
Sofia
Surprise

Tascha
Thor
Tongo
Tot
Trold

Unik
Unique

Vicki
Victor
Viva

Zar
Zarko
Zacho
Zofus
Zoro (Castor OX)

plz, er meget interresseret i billeder og info om hestene, hvordan de har det nu, også videre

kyzh sandra og albert de bedste venner i verden, nu også med teddy


det er ikke hesten der er noget i vejen med!!!
der er RYTTEREN
:-D :-D :-D

OBS OBS OBS
billeder af hestene på ARS søges
0
0
Svar på denne tråd
 
 De forskellige heste og Bell boy
Forfatter: 
Dato:  09-03-2005 12:18
Hey...

Jeg købte jo Bakkegaadens Bell boy at rideskolen dengang, så ham har jeg RIDTIG MANGE billeder af...

Men har også en del billeder af de forskellige heste, fra den periode jeg red der nede... Skal lige ha lagt dem ind på computeren...

Håber det kan Hjælpe...

Camilla :-)



0
0
Svar på denne tråd
 
 josefine
Forfatter: 
Dato:  10-03-2005 17:23
Jeg har også redet på Amager Ponyklub, har redet på Felix, Jupiter, Bell Boy, Vicky, Lurifax. Orkan og Josefine.
Jeg var passer på Josefine, en skøn pony som kunne lave nogle gevaldige bukspring!!!
Jeg har for et halvt år siden købt en new forest åring som jeg har opkaldt efter hende :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Amager Rideskole!
Forfatter: 
Dato:  10-03-2005 17:36
Åh... Nu tuder jeg næsten ved tanken om alle de heste, der næsten er glemt- og så alligevel ikke.
Jeg har reddet på rideskolen fra 1991 til den desværre lukkede i 2003. Jeg husker stadig vores aller sidste aften. Vi græd allesammen, men grinte også af alle de minder og hyggelige historier vi havde- Lise, husker du? :{-(
Jeg husker mange af hestene, og de jeg savner allermest, er; Eiko (nej hvor gør det ondt at tænke på ham), Indian, Lucky, Decoy (lever Decoy endnu?)
Jeg elskede den rideskole, og jeg savner i den grad alle de, der var tilknyttet dertil.
Især de sidste år, hvor vi kæmpede en kamp for at holde det hele på benene- især dig Lise, Anja, Lone, Trine og Michelle. For slet ikke at snakke om alle de dejlige forældre, der bare blev ved og ved.

Åh, de minder...
Mange hilsener Vickie


Jeg leder efter en lille hest på mellem 5-10 år, 150-156 cm, og som er 100% tilreddet og 100% trafiksikker- kender du en? Ring eller skriv! (Købes fra august/september)
0
0
Svar på denne tråd
 
 tuder...
Forfatter: 
Dato:  10-03-2005 21:56
Sidder og tuder en lille tåre - tro mig, jeg husker den sidste aften Vickie.

Hvor har vi dog brugt mange, mange, mange timer dernede.

Det var hele min barndom...

Jeg synes det kunne være fantastisk at mødes en dag på 5-øren, en sommerdag, og se billeder.

Hvis man kunne lave en APK/ARS memorial day!


Med venlig hilsen
Lise Rohden


Se min dejlige parthest, Bernando, på min præsentation!
***Jeg søger billeder, historie og andet der måtte vedrøre Amager Ponyklub/Rideskole***
0
0
Svar på denne tråd
 
 well....
Forfatter: 
Dato:  10-03-2005 23:06
jeg red på ARS fra fra omkring 1993 til 1998.
jeg passede Abelone i flere år. da jeg startede dernede red jeg på Orkan og en sjælden gang Jupiter. pga. min højde kom jeg over og ride hest da Orkan blev aflivet.
jeg red på Sebastian fast igennem flere år og han betød så meget for mig.
jeg red også Obelix og Don Louis fast i en periode, men det var Abelone og Sebastian som vandt mit hjerte.
jeg startede flere stævner i klubben på sebastian, 3 så vidt jeg husker, og vi vandt to af dem og fik en tredjeplads i den sidste.
selvom det var hestens formåen mere end min gjorde han mig så glad og stolt.
jeg stoppede dernede fordi jeg manglede nye udfordringer og fik part på en hest istedet.
jeg har tit tænkt på de to og for nogle måneder siden fortalte lise mig at sebastian og abelone var blevet aflivet for nogle år siden. det var meget hårdt at høre, men alligevel var jeg også taknemmelig, da jeg synes de trængte til noget andet end livet som rideskoleheste.

hoppen jeg ejer minder mig stadig meget om Abelone. de har begge meget store personligheder og deres helt egen væremåde. så et sted føler jeg Abelone lever videre i min hest.

jeg vil lige give et link til en tråd jeg startede efter Lise havde fortalt mig Abelone og Sebastian var blevet aflivet her.

-Jane

Medlem af Pat Parelli sekten 8-) (PNH - www.parelli.dk)

Eneste forhandler af Regulator Complete mellem Randers og Brønderslev

Foredrag med Mai Nicholajsen (hestetandlæge) ved Støvring (Aalborg) d. 31/3. Se mere her
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg var der også ..
Forfatter: 
Dato:  11-03-2005 01:32
men det er godt nok mange år siden. Jeg startede min ridekarriere på AP i 1956 da jeg var 6 år..

Undertegnede på Nuser i 1956.


Og jeg gik der i næsten 15 år (on/of) og har redet mange forskellige ponies + araberne og Fru Schwartz'
Dobra !
Det var tider dengang, i starten var der slet ikke et ridehus, hvis det regnede red vi i et cirkustelt - 3 og 3 ellers kunne vi ikke være der.
Og både Buster Larsen og Ove Sprogø havde heste stående dernede.
Det var en verden helt for sig selv - jeg kan stadig lugte savsmuldet i cirkusteltet og se de små shetlandsponies der kunne forskellige cirkuskunster, som f.ex. at gå med for- eller bagbenene oppe på pisten.
Jeg har en del billeder fra dengang. Jeg skal gerne scanne dem ind og sende dem til dig.
Bliver de offentligt tilgænglige ???

Venlig hilsen
Marianne
0
0
Svar på denne tråd
 
 gammelt indlæg..
Forfatter: 
Dato:  16-05-2005 15:52
harj.. fadt lige over indlægget igen..
lise, den ide med at mødes, lyder da total fed.. har stadig kontakt med mange af dem der gik der nede.. for det meste de unge.. men møder da lone nogen gange..
ville være fedt hvis der var nogen af jer "ældre" ars ryttere der ville lægge billeder ind.. så ville jeg blive meget glad..

bareman tænker tilbage på den sidste aften.. gosh, tåre i øjnene..
kan huske at jeg bare ikkk ville hjem dernede fra.. ville ikk sige farvel til alle.. og bare det at kører forbi stedet idag, giver mig darjlige minder.. men det er tomt uden den elskelige gamle rideskole der engang lå det, men som nu er jævnet med jorden :{-(
kan huske jeg at på et tidspunkt, til en normal ridetime, var der ingen ponyer jeg kunne ride på, så lille mig skulle ride på sebastian.. gosh han var høj.. men utroligt nok, passede vi rigtigt godt sammen.. ved der er en eller anden der tog billed af mig og sebastian sammen.. har desværre aldrig fået set det.. :{-(..
kyzh sandra og albert, de bedste venner i verden..
elsker nikolai rigtigt højt{> {> {>

billeder af hestene på ars søges..
:-D :-D :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tascha
Forfatter: 
Dato:  29-11-2009 18:11

Men hest har engang stået på amager rideklub. og ville lige høre om der er nogle der har kendt hende, da jeg kunne se hendes navn?


Hun hedder PW's Tascha er en oldenborg/fuldblods hoppe og født i 2001.


Det kunne være sjovt hvis der var nogle der har kendt hende før .






-Nanna

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nanna...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 00:03

Stedet lukkede i 2003, og vi har ikke haft nogle plage gående.

Eftersom du siger at din hest er født i 2001 hænger det ikke sammen med at den skulle have været på Amager Rideskole.



Hilsen fra Lise


...som glæder sig til at ride igen. Gro så sammen, skinneben :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billeder
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 00:21

Min kære mor, der er født helt tilbage i 1949, red på Amager ponyklub som barn. Hun har MASSER af billeder fra dengang, med navne bagpå. Men det er jo temmelig længe siden, så ved ikke om det har interesse? Men hvis det har tror jeg helt sikkrt det vil glæde hende at dele dem med andre.


Du sir bare til, så spør jeg hende!


Arbejde med handicapridning søges!

Er under udd. til handicaprideinstruktør.



Dem der siger at penge ikke gør lykkelig bruger dem til det forkerte!

- køb dog en hest!!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Der trådte jeg også mine ungdomssko ;o)
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 11:02

Jeg har også været en ivrig bruger af Amager Ponyklub , dengang kunne jeg samtlige navne på alle hestene, men idag er der altså kun enkelte der sidder fast


Jeg mener at have billeder af Herkules (som Jannie købte) og af Olga (som Pia købte) og så af Asja, som jeg selv red meget på (mage til bukkedyr, men jeg elskede det).


Bellboy mødte jeg senere i KTR, da Elisabeths datter Helena fik ham.


Nuggi red Elisabeths søster Dikke på.


Iron startede jeg mit første dressurstævne på - hyggelig hyp.


Musti var til salg på et tidspunkt mens jeg red der og ham gad jeg godt have krabberne i dengang


Playboy led en tragisk skæbne, jeg red der ikke længere da det skete - men det hænger stadig i mig - grusomme mennesker


Dolo kan jeg også huske, han var knagme en dovenlars hihiii.


Så var der den der sorte hys hoppe, var det ikke Blackie den hed, hun smed gerne et bagben afsted når man skulle hjælpe med at sadle den op til ridetimen.


Og ja sidst men ikke mindst - Tove underviste mens jeg red der - haha hun kunne ikke dy sig for at rasle med en pose lige da jeg red forbi på Iron, så han spruttede afsted og jeg fik ham ikke stoppet før vi nåede lågen ud til vejen - suk....men hun morede sig hihiii ;o) - det har med garanti også set sjovt ud. Og ja - jeg lærte jo at sidde fast.


Startede bareback på Olga-pigen og af drønede jeg sgu fniiiis - men op igen kom man jo altid og det blev da også til lidt flere spring uden afsidning *GG*


Jo min tid på Amager Ponyklub står for mig som et godt minde, jeg lærte en masse, bl.a at læsse @!#$ i containeren til 10-taller (og fik en masse gratisk ridetimer for det). Da jeg startede der kunne jeg ikke ride - men det fik jeg hurtig lært og det var underholdende for tilskuerne i starten - det garanterer jeg


;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd
 
 billeder...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 15:49

hej


jeg har også den del gamle billeder liggende, dog ikke på computeren. men rigtig mange af dem har jeg to kopier af, så hvis du er interesseret, kan du godt få det ene sæt.


jeg gik der fra 1986-1993 sådan ca.


hilsen kristina


ox araber hoppe føl, haflinger hoppeføl og

2års ox hoppeplag sælges

MB Karatt tilbyder bedækning

www.helleruphus-hesteavl.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh hvilke minder!
Forfatter: 
Dato:  03-12-2009 19:11

Ih hvor alle jeres historier og listen med hestenavne bringer minderne frem. Jeg husker mange oplevelser med flere af ponyerne og hestene. Det var en dejlig klub! Jeg kan huske, at jeg bl.a. fik lov af min folkeskole til at tage et af de to opligatoriske folkeskolepraktik-ophold derude. Det har været omkring 89-90. Det var vist Marianne's søster der underviste på det tidspunkt. Kan ikke huske hendes rigtige navn, men hun gik under 'kælenavnet' Orm, så vidt jeg husker.

Jeg vil lige tilføje et hestenavn til listen. Jeg kan huske jeg red en hoppe der hed Zarina.


Diana

0
0
Svar på denne tråd
 
 lalalala
Forfatter: 
Dato:  03-12-2009 19:34

Jeg var på en ridelejr for et par år siden hvor der stod en pony/lille hest der hed Hazy, det var på ponylands rideskole mener jeg det hedder.. Det ligger i Faxe.


Sia

* Nu med Hera *

Rest in Peace Darwin

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...........
Forfatter: 
Dato:  04-12-2009 12:16

den Diba (Faradiba) flere af jer om taler den skulle vel aldrig ha været vider solgt til petersminde ridecenter eller måske havede de bare en ved samme navn?


Sælges: Welsh/fjordheste hoppe føl fra i sommers. bliver kat.1. 5000kr. sælges for veninde.skriv pb :-)

Citroen xsara tilsalg fra 1997. som ny!! skriv pb.


0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor skægt
Forfatter: 
Dato:  04-12-2009 14:16

Jeg red der i mange år fra 1968, da fru Schwarz havde stedet og heste/pony bestanden bestod af en del pensionerede cirkusheste.De kunne de mest besynderlige tricks. Jeg burde have billeder liggende, men de er jo fra før digitaliseringens tid, så det vil i så fald blive indscannede billeder.


Skal du bruge navnene på hestene helt fra dengang, skal du bare sige til.


Hanne

0
0
Svar på denne tråd
 
 bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  14-04-2010 23:13

Liwa - Det er korrekt at det er Hazy nede fra Amager rideskole. Maria der havde Ponyland, havde sin omgang på rideskolen, og havde i mange år sagt, at hun ville købe Hazy..


Efter hun lukkede stedet blev Hazy solgt videre til en sød dame der ville bruge ham til skovtur, men hun blev desværre nødsaget til at sælge ham videre. Så jeg ved desværre ikke hvor han er mere :(


Hugo boss blev købt af en pige som vidst nok hedder Lotte. Hun lånte ham også ud til Ponyland, og der red jeg ham en del. Sjovt at ride de gamle heste igen..


Jeg har utroligt mange billeder af hazy og hugo boss, dog kun fra Ponyland.


Kan huske da de solgte tingene nede på rideskolen - Jeg måtte bare eje Hugo Boss' navneskilt, og Joey's hovedtøj - Og de to ting hænger stadig på min væg :D


Sandra nu med Lucinda<3
F.C.København
Venner er stille engle
der løfter os op
når vores egne vinger svigter




0
0
Svar på denne tråd
 
 Karat og Sherry
Forfatter: 
Dato:  21-03-2012 12:46

Hej

 

Jeg har både købt Karat og Sherry Liberty af Amager Ponyklub. Sherry var min første pony, men hun er desværre død for mange år siden. Karat har jeg stadig. Han er en ældre herre i slutningen af 20'erne nu, og han bor hos mine forældre i Bogense, hvor han nyder friheden og sit otium med sin veninde, Josefine (ja, jeg har også opkaldt én af mine heste efter Josefine på Amager Ponyklub - dejlig pony).

 

Jeg har selv brugt mine første år på hesteryg på Amager ponyklub, og min far, Steen Sørensen, har også haft heste der engang (da Fru Schwarz var der). Jeg red mest på Lones hold lørdag formiddag og Orms hold.

 

Og Lise, vi har da været pennevenner engang, da jeg fik Karat :)

 

Mange hilsener,

Sabrina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skønne minder
Forfatter: 
Dato:  11-05-2012 17:05

Hej.

Jeg startede på AP omkring 1965. Gik der i mange år, underviste bl.a. ponyhold senere. Havde nogle års pause og kom igen.

Startede med at ride på Hans, som stod i stald med Skjold,Lux,Grandi og Kathinka (som jeg senere red ofte, især når hun havde stået inde længe, var det tit mig "Rodeo-Anette" som skulle tage den :-)

I stalden stod også Bitten og Buster. Senere red jeg på min elskede Castello som desværre pludselig blev meget syg og måtte aflives (hvilket jeg iøvrigt drømte om samme nat). I samme stald stod Ninon, Dobra og Masto samt et par andre jeg ikke husker navne på. På "araberholdet" red jeg først på Janus og derefter Katie som var en skøn men lidt fjollet hest :-). Sammen med de to stod og Maxim og Aga - husker lige andre navne.

Men en skøn skøn tid var det i AP ! Blev inviteret på min første date i biografen af en ridekammerat ...

Jeg havde min daglige gag i klubben og var bl.a. med til at fange fluer i sodavandsflasker :-) FED underholdning :-)

Her er jeg på Castello med Ninon ved af og Gradi(ly?)yderst.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Glemte at få billede med
Forfatter: 
Dato:  11-05-2012 17:15


Billede



0
0
Svar på denne tråd
 
 et sted man aldrig glemmer
Forfatter: 
Dato:  12-05-2012 15:42

Tror vist, at alle der har gået på Amager Ponyklub vil huske det sted hele livet. Der har altid været en god ånd på det sted.

Jeg både red og underviste i perioden 1985-95 (tror jeg nok).

Jeg har gamle billeder fra et springstævne og lidt hestebilleder.

Den første hest jeg red var Iron ellers red jeg vist de fleste store i den periode.

Kan huske vi var på et par fantastiske ridelejre på et gods ved Næstved. Vi havde alle hestene med.

Synes godt om ideen med at mødes.

Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skønne minder
Forfatter: 
Dato:  02-02-2013 09:09

Jeg red på Amager ponyskole fra 1996 til 1999,

min far var ret involveret i rideskole bladet, det kunne være sjovt hvis nogen af jer havde et af dem fra den tid af :-)

Jeg red på mange forskellige heste og ponyer derude men zarko, eller var det zacho, en stor hest på omkring de 175, stod mit hjerte nærmest, og da han blev solgt mistede jeg en del af lysten til at ride derude, jeg kan faktisk ikke engang huske hvem jeg red bagefter, måske har det været romano?

 

Nå men som sagt stod min far vist for det rideskole blad så han burde have en masse gamle billeder fra min tid derude fra, jeg vil lige høre ham næste gang jeg taler med ham.

hilsen Merlina

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  02-02-2013 15:23

både min mor og jeg har gået på rideskolen :)

 

jeg lærte at ride der, har reddet lidt forskellige, bla. Frida, Mathilde og Zoro, dejlige ponyer :) startede mit første stævne der med min mor som trækker

har stadig billeder fra stævnet :)

 

min mor red sebastian som jeg husker som ekstrem stor.

 

kan ikke huske det præcise årstal men startede der omkring 97 (6 år gammel) stoppede der da jeg var omkring 11 år, ville gerne noget andet :)

 

det var et dejligt sted, trist det er blevet reddet ned :(

 

et minde stor mig altid klart derfra, en ridetime på mathilde og vi skal skråt igennem, vi rider inde i ridehuset, og torvet er ikke for ind til stalden, pludselig drejer hun og traver afsted ind stalden, ind i torvet og år, med mig på ryggen


Mangler du en proffesionel hjemmeside til dit firma?

så kig forbi http://xtnd.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-02-2013 16:52

Den time jeg husker bedst var da lucky næsten lige var kommet til rideskolen, jeg havde fået lov til at ride hende en time uden sadel og pludselig så skulle vi til at springe, stadig mig uden sadel.

 

Lucky ender med at løbe med mig og hun vælter ned over mig inde i ridehuset, av mit ben siger jeg bare!

 

Nå men efter at have sundet mig i en 5-10 min hoppede jeg op på hende igen og fik så sprunget uden sadel ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 En dejlig tid
Forfatter: 
Dato:  02-02-2013 22:57

Sikke da en dejlig tråd. Sidder her og bliver helt nostalgisk. Jeg gik der omkring 1973.

Som jeg husker tiden omkring Amager Ponyclub, så er den delt i 3 afdelinger hvor jeg gik der.

Et fantastisk sted med en helt speciel ånd.

 

Da jeg startede dernede var det Fru Schwartz der havde rideskolen.

Jeg startede op på Mille, Lapista og Katinka, men lynhurtigt blev Mercur min ubetingede yndling. Ham holdt jeg virkelig meget af. Udover disse heste kan jeg mindes: Sheiken, Teddy, Bitten, Lotte, Ricky, Prins (med cowboysadlen), Cognac, Lille Hans (som man aldrig viste om han ville neje eller rulle sig), Store Hans (privathest så vidt jeg husker), Pernod, Gipsy (og den rødbrogede som Jette købte), Katja, Janus og Pylle (som kunne lave de værste rysteture, hvor det var meget svært at blive hængende ;o))Og så var der smukke Robin (som Pia ejede).

Jeg har billeder fra den tid, desværre bærer de præg af, at mine evner som fotograf var meget begrænsede, så tit mangler der et øre ell.lign

 

I de øvrige perioder husker jeg navnene som nævnt i tidligere tråde, men husker at da der kom nye heste til (efter Fru Schwartz havde lukket og solgt sine) så skulle de alle have navne efter hvert bogstav fra alfabetet.

 

Husker også at om søndagen (det var jo før vandkoppernes tid) så tog man derned og hjalp med at håndvande hestene ved badekarret, og vinteren måtte vi hugge hul i isen først. Derefter kom hestene på fold og holdt fri denne dag.

 

Mindes også, at da man en del år senere så bl.a Teddy og Sheiken på ture i Kongenlunds skoven, så syntes jeg det var små ponyer, og da jeg gik på rideskolen, syntes jeg de var rimelig store. ;o)

 

Helt speciel tid, som jeg ikke ville have været foruden.


Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham,


- et stort hestemenneske kan høre hesten hviske,


men dårlige hestemennesker kan end ikke høre når hesten skriger!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg var der jo også....
Forfatter: 
Dato:  03-02-2013 00:30

....både hos fru schwartz og senere da Eva Tylstrup blev formand for klubben kan huske at jeg fik medlemsnummer 32 og Tove underviste Jeg har også skrevet i nogle af de andre tråde som har været om klubben igennem årene.

 

Hvilket får mig til at tænke på at jeg nok er ved at have 10 års jubilæum på min allerførste profil herinde (dengang hed jeg ConniLehmann)

 

Jeg sendte dig nogle billeder for laaang tid siden og havde egentlig troet at du ville dele dem herinde??

 

Laver du snart en billedtråd


Guldhår

 

www.Lehmanns-Rideudstyr.dk

-shop bedre online

...........Bedst til Bucas

 

Lavfruktan WRAP sælges og leveres

 

Stor ridebane harve sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider