Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 wrapplastik affaldssortering
Forfatter: 
Dato:  27-04-2024 11:36

Hvad gør i med plastikken fra wrapballer? Jeg plejer at folde/rulle det sammen (med evt rester af wrap) og stramme det sammen med en strik, så det ikke fylder så meget og komme det i restaffald. Tidligere har vi kun skullet sortere hård plast fra, men nu også blød, hvilket vel vil sige, at wrapplastikken ikke længere skal i restaffald? Men kommer jeg den i plast, skal jeg vel for det første fjerne resterne af wraphøet og må ikke længere snøre strik omkring, selvom den også er lavet af plast? Og så bliver det svært at få plads i plastbeholderen. Alene plastikken fra træpiller og spåner kommer til at fylde godt der.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Småt brandbart
Forfatter: 
Dato:  28-04-2024 20:53
Jeg har min elskede, oldgamle trailer, som står ude i haven med pressening på.

Jeg smider wrapplastik og alt muligt andet, som skal på genbrugspladsen op i traileren.

Der er en container som kaldes "rest efter sortering" , eller, som min mand siger" the artist formerly known as småt brandbart".

Der smider jeg wrapplastik hen.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Genbrugspladsen
Forfatter: 
Dato:  02-05-2024 11:52

Jeg bundter det hver for sig: plastic rullet stramt sammen i en lille bylt, bundet med en halmsnor, og nettet rullet for sig.

Det ligger i en bunke i et hjørne af stalden, og så tager jeg det med, når jeg kommer forbi genbrugspladsen.

 

Det sorteres i "restaffald" - førhen småt brændbart - efter aftale med pladsmanden :)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Restaffald
Forfatter: 
Dato:  03-05-2024 12:48

Så lyder det til, at jeg fortsætter, som jeg plejer. Hvis altså det kan knokles i den nu smallere restaffaldsspand. Vi havde noget med på genbrugspladsen for nogle år siden, hvor vi også blev bedt om at komme det i brændbart og ikke i plastik, men jeg tænkte, at det var fordi det dengang kun var hård plast, der blev sorteret fra og ikke blød.

Så er det så lige med at få indrettet sig inde, hvor den ene skraldepose under køkkenvasken skal afløses af mindst tre. Godt man ikke bor i en lille lejlighed med langt til skraldespandene.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Brændbar
Forfatter: 
Dato:  03-05-2024 23:40
Nej.

Wrapplastik er uundgåeligt beskidt og er derfor ubrugelig som råmateriale.
Men det kan brænde.

Derfor småt brandbart.
(Ja, der er meget andet plast, som også er møgbeskidt og umulig at vaske. Der er meget som lægges til side, som bare burde brændes. )
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider