Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Vælger du den rette heste smed ?
Forfatter: 
Dato:  03-11-2022 19:09

Et opstød om en hestesmed fra Thy

 

Efter en lang drøm, fik jeg endelig min islænder. Fik på et tidspunkt smed på ham, en lokal i Thy, begge hans forhove til at bløde og min islænder kunne næsten ikke gå.

Jeg ved af erfaring med min islænder, at han er typen der bider smerte i sig, så dette var helt forkert.

Bad om at smeden lavede denne skoning om, og han kom da også, og forlangte samme pris, igen, og min islænder fik det ikke bedre.

Var helt fortvivlet over situationen og kontaktede en anden smed, som var rystet over min stakkels hests tilstand og tog skoene af ham promte og behandlede ham retmæssigt.

 

Det viste sig, at smeden slet ikke var uddannet, og havde lavet en falsk CV og dem han henviste til, frabad sig på det bestemteste, at have haft ham i lære.

 

"Smeden" udvidede sit område væk fra Thy hvor han var blacklistet, og vi hørte ikke så meget mere om ham. Troede faktisk, han havde fundet andet erhverv.

 

Så skulle der prøves en hest i Kjellerup. Et Stutteri, som benyttede nævnte smed, og da en uvildig dyrlæge skal lave handelsundersøgelse, siger han: Hvem har dog skoet den hest, det er da helt forkert skoning !

Potentiel køber fra Thy, kunne så sige, det er vel ikke …... ? Og jo det var det, så heldigvis er han nu også blacklistet i dette område.

 

Men hvad skal der til for at stoppe en sådan fuldstændig kold og kynisk IKKE uddannet smed?

 

Har i også været ude for noget sådant ???

 

Vil gerne høre fra andre, der har haft dårlige erfaringer med en smed, som har fejl behandlet jeres heste, så det bliver muligt, at stoppe en sådan mand, som udgiver sig for noget han ikke er uddannet til, og gør skade på heste.

 

Grunden til at jeg skriver er at jeg nu har erfaret, at han ikke længere arbejder i Thy hvor han er blacklistet, men figurerer i Silkeborgkanten nu og stadig gør mere skade end gavn. Og stadig uden en uddannelse. Vi må have ham stoppet !

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider