Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Angioødem
Forfatter: 
Dato:  24-05-2018 18:33

I nogle måneder har jeg døjet med, at jeg hæver i mit ansigt- især underlæben og hagen. Nu var jeg til noget familiehalløj, hvor de jo allesammen sagde: Gå til lægen!

 

Jeg har undersøgt det der angiødem (der modsat rigtige ødemer ikke kan prikkes i så, man får mærker). Og det bliver værre, når jeg tager NSAID (smertestillende som Ipren fx). Så...

 

Ja, jeg må nok bare gå til lægen.

 

Andre der har prøvet dette? Jeg er lidt på Herrens Mark, da jeg i forvejen ikke tåler de fleste smertestillende. Men OKay, man kan rent faktisk blive kvalt, hvis man hæver i halsen. Ikke så rart.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, gå til lægen
Forfatter: 
Dato:  25-05-2018 06:17
Jeg tror ikke, at det er angioødem.

Angioødem er hævelse af slimhinder.
Ulempen ved slimhinder er, at de sidder i mund, næse, luftveje, og tager hævelsen ved, så kan jeg læse at du har gennemskuet konsekvensen.
Hæver slimhinder, ringer man 112.

Men hvorfor i alverden bestemme dig for, at din hævede hud skyldes x pille??
Hvorfor give op på forhånd?

Tag til lægen.
Snak om hvad det er.
Og hvad man kan gøre.

Go bedring, ikk?
4
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg hæver op
Forfatter: 
Dato:  07-06-2018 20:37

pga allergi, som det jo er.

Men ja. Gå til lægen.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2018 00:27

Jeg har noget der heder ideopatisk angioødem. Det er lymfevæske der samler sig stede det absolut ikke skal være. Som i ansigtet, hænder og føder. Ideopatisk fordi man ikke ved hvad det kommer af, men mit er ikke pga allergi. Det er en form af en arvelig variant, da min mormor har en anden tybe, hypokomplimentær angioødem.

Mine hævelser kommer stort set af: for meget bevægelse, for lidt bevægelse, slag, stres, kulde(!) og helt af sig selv. Hvis jeg får det i ansigtet er det stort set de samme stede, som i læben, dog kun dele af den. Som halve af underlæben eller overlæben, Aldrig hele under eller over. Øjelåget eller nogle gange i tungen. En gang blev jeg kørt til vagtlægen fordi den hovnet så meget op jeg ikke kunne puste. De kunne dog ikke gøre andet end at holde øje med mig da det ikke findes medicin mod det. I mine hænder er det stort set de enkelte led på en finder der hovner op eller hele den puden ved tommelen. På benene bliver det nogle kuler under benene, det gør megavondt.

Jeg er testet op og ned af diverse læger og utallige tester og prøver og forskere der ønsker at lære mere da min tybe er meget uvanlig og min mormors mere uvanlig. Hun bor i Norge og er en af 2 personer med sygdommen.

 

Så ind og snak med din læge


 

Berta - Blandet hoppe 2003.

Such-A-Cloud - Appaloosa 2012

 

Køb og salg af vintage tøj

www.facebook.com/groups/ 241057806085407/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Efter lægen
Forfatter: 
Dato:  17-07-2018 02:42

Jeg gik så hjem med nogle piller (antihistaminer), og de hjælper da- lidt. Som bivirkning har de meget levende drømme. Så jeg har haft ikke mareridt, men de mere anstrengrende drømme:

Du skal nå en bus, men har glemt penge og bagage.

 

Du skal til eksamen (evt i 4.G), men har ikke læst eller bøger med.

 

Pillerne hjælper dog, så jeg ikke er ved at kløjs i mit eget spyt om natten, eller jeg får ting galt i halsen. Jeg snorker også mindre. Så det virker da! Min tunge hæver også mindre. Derimod hører jeg stadig dårligt, mine eustachiskiske rør er åbent bart for smalle.

 

Mærkeligt nok, fik en af mine katte også allergi, men der giver dr. dyr prednisolon med det samme. For mennesker skal vi testes først- binyrebarkhormoner er vist ikke en skovtur.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider