Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

 Strygning af skjorter
Forfatter: 
Dato:  08-05-2004 11:52
Ja, nu har jeg længe gået og tænkt på, om der findes en "officiel" måde at stryge sine skjorter på, i ved lidt lige som når man vasker op hvor man starter med glassene... er der så tilsvarende noget med, at man skal starte med et ærme eller ?

Og nu er det blevet et vædemål mellem mig og mutti... :-P

Hyg
Anders

lejlighed på fyn søges til leje i Svendborg eller omegn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, man
Forfatter: 
Dato:  08-05-2004 11:59
Starter med bærestykket- altså det stykke, der går over skuldrene foran og bagpå. Så tager ma forstykkerne- og ryggen- og slutter med ærmerne og kraven.

Er der ikke bærestykke i skjorten, så tager man forstykkerne først.

Og man bruger ærmebræt til ærmerne.

Sådan har jeg lært det af min mor, der er fra dengang man strøg skjorter, lommetørklæder og pressede bukser. ;-)

MVH
xtiny

* @Lan plays with his privates.
< Rintaun > ...
< @Lan > I got these new toy soldiers
< @Lan > They are really neat

bash.org

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg starter
Forfatter: 
Dato:  08-05-2004 12:52
med kraven, så ærmerne, den ene forside, ryyggen, den anden forside, og til sidst det stykke oppe i nakken...

Mette
0
0
Svar på denne tråd
 
 strygning
Forfatter: 
Dato:  08-05-2004 13:10
Jeg starter med at stryge krave, knap- og knaphulskanten langs indersiden af skjorten.

Så vendes skjorten og startende med venstre forstykke, ryg og så højre forstykke.

Så stryges ærmerne og skuldre.

Og jeg laver aldrig nogensinde pressefolder i ærmerne. Yaikes.


mvh PiaR

quantum in me fuit.
Stutteri Montana


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu når i er så
Forfatter: 
Dato:  08-05-2004 13:37
godt igang, kan I så ikke lige forklare mig hvordan et strygejern virker? ;-D ;-D :-P
Sådan et, af de nymoderne nogen ;-) :-)

Står i skjorte på mit arbejde, men hver gang jeg vil stryge min skjorte, så bliver den plask våd :-( :-(
Ikke så rart..

;-D :-P :-D

Mvh HeidiZ(Putin)
For hvert minut du er sur, går du glip af et minuts glæde.
Ukendt
0
0
Svar på denne tråd
 
 Heidi....
Forfatter: 
Dato:  08-05-2004 13:49
lyder som om dit strygejern er utæt...

nogen gange kan mit også finde på at lække lidt vand, men det når altid at tørre inden jeg er færdig med at stryge...

Ellers, prøv at regulere lidt ned for dampen...

Hyg
Anders

lejlighed på fyn søges til leje i Svendborg eller omegn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har i sin
Forfatter: 
Dato:  08-05-2004 15:51
tid været ansat i et vaskeri som sommeren (sommerjob for at tjene ekstra håndører). Der skulle jeg stryge skjorter i lange baner og de var temmelig strikse på det vaskeri.

Jeg skulle starte på bagsiden af flippen (kraven som I kalder den for), så venstre forstykke, dreje om til ryggen (lave pressefolder i ryggen), højre forstykke, dreje til bærestykket på ryggen, tilsidst venstre ærme på bagsiden med pressefolder og så højre ærme (ligesom venstre ærme). Tilsidst foldes flippen ned og denne stryges og knappes.

Alle min mands skjorter stryges på denne måde, alle skjorter knappes (til hans store irration) og hænges op på bøjler. Knappes skjorterne krøller de ikke så meget når de hænger i skabet.
Det samme med bukserne, bare i nogle særlige buksebøjler.

Beagle, som nok tror der findes 117 måder at stryge skjorter på.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er sååå heldig
Forfatter: 
Dato:  10-05-2004 12:46


at jeg har arvet en skjortestryger... Jahhhh


Nej jeg har arvet et ærmebræt og en strygebræt der passer til langt de fleste skjorter... :) :)

Mine forældre har haft vske- og renseri... og der startede de altid med ærmerne... :) :) :) :)


M.K.H.
Else.







:-D "Man lugter ikke af hest, man dufter!" :-D




"Kunne du tænke dig at ringe gratis fra din fastnetstelefon, med venner og bekendte..??? Hvis ja, så skriv en besked eller mail, eller ring til mig på 97 33 39 89... !!!!"
0
0
Svar på denne tråd
 
 En skjortestryger...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2004 15:04
... sådan én vil jeg også have - og han skal se godt ud i bar overkrop :-P

Jeg starter altid med ærmerne (og ingen pressefolder i ærmerne - det er bare så grimt!). Derefter det ene forstykke, ryggen, det andet forstykke, og til sidst bærestykke og flip.

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mand
Forfatter: 
Dato:  11-05-2004 19:53
har en bog, hvor der står noget om det, tror jeg nok. Jeg forfalder nu til at lade rengøringskonen tage sig af den side af sagen - hvor hun starter og slutter, må hun faktisk helt selv om ;-D

... bare der ikke er pressefolder i ærmerne!



Venlig hilsen
Randi G.

Mors hest er bedst
(Anne-Katrine, 4 år)

0
0
Svar på denne tråd
 
 husholdningskole
Forfatter: 
Dato:  11-05-2004 21:44
Der lærte man at gøre det sådan:
først flippen, så manchetter og ærmer, derefter ryggen og til sidst forstykket, det er opskriften på ikke at komme til at krølle kropsdelen hvis man stryger ærmerne sidst.

....INA
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider